پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228037
چگونه از بروز رفتارهاي پرخطر نوجوانان جلوگيري کنيم؟
تاریخ انتشار : 1396/02/12 09:56:08
نمایش : 1326
نوجواني مرحله حساسي است و فرزندان ما به دنبال کسب اطمينان و نشان دادن هويت به دوستان و اطرافيان هستند و به همين دليل امکان دارد کارهايي انجام دهند که نتايج آن رضايت بخش نيست.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پريناز بنيسي در ارتباط با راه‌هاي پيشگيري از بروز رفتارهاي پرخطر نوجوانان افزود: مهارت «نه» گفتن از اموري است که بايد به فرزندان خود آموزش دهيم تا آنها را مقابل آسيب‌هاي اجتماعي بتوانيم واکسينه کنيم.

وي در ادامه به اهميت يادگيري اين مهارت اشاره و بيان کرد: عدم توجه والدين به اين مهم موجب مي شود فرزندان آنها وارد فضايي شوند که عواقب خوشي به دنبال ندارد.

اين روان شناس تصريح کرد: به بيان ديگر، نوجواني مرحله حساسي است و فرزندان ما به دنبال کسب اطمينان و نشان دادن هويت به دوستان و اطرافيان هستند و به همين دليل امکان دارد کارهايي انجام دهند که نتايج آن رضايت بخش نيست.

وي در شبکه راديويي سلامت متذکر شد: نوجوانان بايد ياد بگيرند در واکنش به خواسته ديگران سريعا هيجاني نشوند و براي حصول اطمينان از عدم بروز رفتارهاي پرخطر در اين سنين، والدين بايد از سن دو يا سه سالگي مهارت «نه» گفتن را در فرزندان خود تقويت کنند.

 اين روانشناسي باليني در پايان اظهار داشت: زماني که فرزندتان از شما خواسته‌اي دارد، بلافاصله به آن پاسخ مثبت ندهيد. به بيان ديگر، هر اندازه «نه» گفتن در خانواده معقول و متناسب با شرايط اقتصادي و تربيتي خانواده باشد، قطعا بر آينده فرزندان ما تاثير مستقيم دارد.

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html